Kysymyksiä ja vastauksia

Mikä on Mandatum Trader?

Mandatum Trader on Mandatum Lifen tarjoama, Saxo Bankin teknologiaan perustuva kaupankäyntipalvelu kaikille sijoittajille Suomessa. Mandatum Traderin kautta pääset käsiksi poikkeuksellisen laajaan instrumenttitarjontaan eri puolilla maailmaa.

Palvelussa voit käydä kauppaa kilpailukykyisin hinnoin esimerkiksi osakkeilla, rahastoilla, etf:illä ja johdannaisilla.

 

Mitkä ovat Mandatum Lifen ja Saxo Bankin roolit palvelussa?

Mandatum Life toimii Mandatum Traderissa nk. Introducing Brokerina, vastaten palvelussa asiakkaan tunnistamisesta sekä suomenkielisestä asiakaspalvelusta. Tanskalainen Saxo Bank vastaa palvelussa kaupankäynnistä, arvopaperien säilytyksestä ja viranomaisraportoinnista.

Kuka voi perustaa tilin Mandatum Traderiin?

Mandatum Traderiin voivat perustaa tilin täysi-ikäiset Suomessa asuvat sijoittajat, joilla on suomalaiset verkkopankkitunnukset. Tällä hetkellä tilin luominen on mahdollista Dansken, Nordean, OP:n, S-Pankin, Handelsbankenin, Oma Säästöpankin, Ålandsbankenin, POP Pankin ja Säästöpankin verkkopankkitunnuksilla.

Tilin avaaminen alaikäiselle ei ole toistaiseksi mahdollista. Tilin avaaminen yritykselle on mahdollista lähiaikoina.

Voinko avata yritykselle tilin Mandatum Traderiin?

Mandatum Traderissa voit avata tilin yritykselle. Yritystilin avaamiseksi voit olla yhteydessä asiakaspalveluun trader@mandatumlife.fi, josta saat tilin avaamiseen tarvittavat dokumentit ja ohjeet.

 

Siirtyvätkö kaupankäyntitietoni automaattisesti Suomen verottajalle?

Mandatum Traderin kaupankäyntitiedot toimitetaan automaattisesti Suomen verottajalle. Huomaathan, että asiakkaan tulee tarkastaa, että esitäytetyn veroilmoituksen tiedot ovat oikein ja täydelliset.

Tarjoamme käyttöösi myös arvopapereiden luovutusvoitot ja -tappiot summaavan 9A-näkymän myöhemmin vuoden 2019 aikana.

 

Tarjoatteko suomenkielistä asiakaspalvelua?

Kyllä. Mandatum Life vastaa Mandatum Traderin suomenkielisestä asiakaspalvelusta: trader@mandatumlife.fi, p. 010 516 8989 (ma-pe 9-16). Muina aikoina Saxo Bank palvelee asiakkaita englanniksi numerossa +45 3977 4000.

 

Toimivatko Trader ONE ja Trader GO -sovellukset myös tabletilla ja mobiilissa?

Kyllä. Voit ladata Trader ONEn ja Trader GOn mobiilisovellukset Googlen ja Applen sovelluskaupoista.
Huomaathan, että et voi käyttää Mandatum Traderia Saxo Bankin oman mobiilisovelluksen kautta, vaan sinun tulee ladata Mandatum Traderin mobiilisovellus.

 

Voinko siirtää arvo-osuustilini toiselta palveluntarjoajalta Mandatum Traderiin?

Voit siirtää arvo-osuustilin toiselta palveluntarjoajalta Mandatum Traderiin. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme trader@mandatumlife.fi arvo-osuustilin siirtämiseksi.

Miten voin siirtää rahaa Trader-tililleni?

Voit siirtää rahaa Trader-tilillesi pankkisiirron avulla sovelluksissa. Trader ONE -sovelluksessa löydät rahansiirron ylänavigaatiosta ja valitsemalla Talleta ja siirrä. Trader GO -sovelluksessa löydät rahansiirron valitsemalla ylänavigaatiosta Tili-->Verkkomaksu.

Halutessasi voit perustaa myös useampia valuuttatilejä Mandatum Traderiin. Voit olla asiasta yhteydessä asiakaspalveluun, trader@mandatumlife.fi.

Sisältyykö palveluun passiivisuusmaksuja?

Ei, emme peri käyttäjiltä passiivisuusmaksuja.

Saxo Bank perii joissain maissa passivisilta asiakkailtaan lisäkuluja (nk. "inactivity fee"), mutta Mandatum Traderin käyttäjiltä tällaisia maksuja ei peritä.

Minulla on jo tili Saxo Bankissa. Voinko käyttää silti Mandatum Traderia?

Kyllä, voit siirtää olemassa olevan Saxo Bank -tilisi Mandatum Traderiin lähiaikoina. Pääset siten käsiksi muun muassa Mandatum Traderin hinnoitteluun, suomenkieliseen asiakaspalveluun ja ainutlaatuisiin sisältöihin, tuttujen Saxo Bankin palveluiden lisäksi.

Saat lisätietoa Saxo-tilin siirrosta asiakaspalvelustamme, trader@mandatumlife.fi.

 

Mihin voin lähettää palautetta ja kehitysideoita?

Voit lähettää palautetta ja kehitysideoita osoitteeseen trader@mandatumlife.fi.

Arvostamme mielipidettäsi ja kehitämme palvelua aktiivisesti saamamme palautteen perusteella.