Asiakastietojen päivitys

Asiakastietojen päivitys

Saxo Bank pyytää sinua säännöllisesti päivittämään ja tarkistamaan asiakastietosi. Kun näin tapahtuu, voit päivittää asiakastiedot suoraan kaupankäyntialustan kautta.

Saxo Bank ilmoittaa sinulle päivitystarpeesta sähköpostitse (muista tarkistaa roskapostikansiosi) tai ilmoituksella alustallasi. Saxo Bankin sähköpostiohjeistuksesta poiketen et pääse suoraan päivittämään asiakastietoja sähköpostin linkin kautta, vaan voit päivittää asiakastiedot seuraavilla ohjeilla:

Voit aloittaa asiakastietojen päivityksen kirjautumalla TraderGO- tai TraderONE-kaupankäyntialustalle ja noudattamalla seuraavia ohjeita:

  1. Kirjaudu TraderGO- tai TraderONEalustalle verkkopankkitunnusten avulla täältä:

Kirjaudu: TraderGO - Trader

Kirjaudu: TraderONE - Trader

  1. Napsauta Oma profiili -kuvaketta 👤 oikeassa yläkulmassa (My profile)
  2. Napsauta Päivitä henkilökohtaiset tietosi – Päivitä henkilökohtaisia tietoja (Update your personal information – Update account details)
  3. Vahvista tai korjaa esitäytetyt tiedot tarvittaessa.


Asiakastietojen päivityksen jälkeen saat ilmoituksen tietojen päivityksen olevan käsittelyssä. Voit kuitenkin tietojen päivityksen jälkeen saada lisätietopyynnön, joka löytyy henkilöasiakkailla kohdasta Oma Profiili -> Päivitä henkilökohtaisia tietoja.

Yritysasiakkailla lisätietopyynnöt löytyvät TraderGO/ONEssa oikean yläkulman kirjekuoren takaa.

TÄRKEÄÄ: Huolehdithan, että asiakastiedot päivitetään mahdollisimman pian pyydettäessä. Tietojen päivityspyyntöihin vastaamatta jättäminen voi johtaa tilin rajoituksiin tai jopa sulkemiseen.

Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme trader@mandatum.fi tai kaupankäyntialustan tukipyyntöjen kautta, mikäli tarvitset apua asiakastietojen päivityksessä.

Q&A:

Miksi asiakastietoja pitää päivittää?

Turvallisuutesi ja luottamuksesi ovat meille ensiarvoisen tärkeitä. Teemme kaikkemme, jotta voit tuntea olosi luottavaiseksi Saxo Bankin asiakkaana, mukaan lukien sinun ja pankin suojaaminen talousrikollisuuden riskeiltä. Rahoituslaitoksena laki ja sääntelyviranomaiset edellyttävät käytäntöjä ja toimenpiteitä mahdollisten talousrikosten estämiseksi. Näitä toimenpiteitä sovelletaan asiakkuuden avauksen yhteydessä sekä koko asiakassuhteen ajan.

Mitä tietoja Saxo Bankin tulee kerätä?

Jotta Saxo Bank voi suojella asiakkaiden varoja, heidän on tunnettava asiakkaansa ja miten he aikovat käyttää Saxo Bankin palveluita. Saxo Bankin on tästä syystä joskus pyydettävä sinua päivittämään tietojasi ja mahdollisesti toimittamaan tositteita esimerkiksi varojen ja varallisuuden alkuperän todentamiseksi. Tarvittavien asiakirjojen tyyppi vaihtelee henkilökohtaisen tilanteesi mukaan. Sinulta saamistasi asiakirjoista ja tiedoista riippuen voimme ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse, kaupankäyntialustan viestien kautta tai puhelimitse saadaksemme lisätietoja.

Mitäs jos asiakastietoja ei päivitä?

Jos asiakastietoja ei päivitä, se voi vaikuttaa siihen, miten voit käyttää palveluitamme tulevaisuudessa, ja viime kädessä tilin käyttöä joudutaan rajoittamaan, eli et voi avata uusia positioita tai tehdä talletuksia. Jos emme saa tietoja ennen ilmoitettua määräaikaa, Saxo Bank ilmoittaa sinulle positioidesi ja tilisi sulkemisesta.